Tuesday, November 5, 2013

Haftasonum, My Weekend, 週末

Harajuku
原宿

Takeshita Caddesi. Istiklal Caddesi gibi ama cok daha kisa.
Takeshita street which is a famous street for Harajuku girls.
たけした通り。大好き!

Unlu Japon erkekleri
Famous Japanese boys
嵐のニノくんも入ってるwかっこいいな。いつか会いたいw

Dukkanlar fln rengarenk. Crocs terlikleri de her yerde:D
Shops are all colourful! btw Crocs slippers are really loved by Japanese people:D
日本の店ってすごくカラフル。後はクロックスってやっぱ日本で人気だよね~

Harajuku insanlari :))
Harajuku people:))
原宿の若者可愛いよ!

Lady Gaga Tokyo'ya gelince buradan aliyormus kiyafetlerini;)
When Lady Gaga comes to Tokyo, it is said that she buys her clothes from this shop;)
聞いた話にレディー·ガガって自分の服はここで買ってるらしいw

ケバブうまい!渋谷にあるトルコ料理屋さん
トルコの店
Japonya'da Turk Kebabi
Turkish Kebab in Japan


Sulu Kofte
Meatball and potato stew
トルコの家庭料理、これはミートボールのスープみたいw野菜とか入ってる

すき焼き!いぇい!w
Sukiyaki denilen Japon yemegi. sebze ve eti kaynatiyorsun, sonra cig yumurtaya bandirip pilavla yiyorsun. Yaninda tursu gibi ispanak geliyor ve miso corbasi.
This is called sukiyaki. you cook vegetables and meat in a pot and then dip it in a raw egg. Spinach goes well as pickles. and the indispensable miso soup!

pisen eti cig yumurtaya bandirip afiyetle yiyoruz:D
we dip the meat inside the raw egg and eat it with pleasure!:D
生卵ってトルコであんまり食べないので最初はちょっとなと思ったけどもう慣れたから大好きや!
上野動物園
Ueno Hayvanat Bahcesi
Ueno Zoo

Panda gormeye gelmistim; ama mutsuz pandayi gorunce cok uzuldum TT
I went to the zoo to see the panda but felt really bad when I saw this sad panda TT
パンダちゃんに会いにきたけど悲しいパンダちゃんを見て悲しくなってしまった、泣

このゴリラ最高におもしろかったw
Gorile bayildim!!!
I am taken by this gorilla!




Sehrin gobeginde yesillik! Harika.
This green area is in the center of the city. Incredible and adorable!
なんか町の真ん中にこんな公園みたいのあるってやっぱ良い事だよ!


可愛すぎ!
nasil tatlilar masallah!
how cute!

2 comments:

Anonymous said...

v.090.092
Ben Japonya da bes senedir yasiyor bulunuyorum.
Sizin kadar cok gezmedim. Bravo cok guzel bir blog yapmissiniz.
Tebrik tesekkur ederim. Arapta sevmem fakat guzel olmus.
Sender;
Maroonberet.

oz said...

忍忍 chan cok tesekkur ederim :) Elimden geldigince gezip tozmaya calisiyorum ^^

Ainu Müzesi Porotokotan, Ainu Museum Porotokotan, アイヌ民族博物館

Öncelikle Ainu insanları hakkında biraz bilgi vereyim.   Japonya'nın kuzeyinde bulunan Hokkaido Adası, Kuril Adaları ve Sakalin'in y...